JellyPages.com

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

Sunday, September 9, 2012

YA ALLAH YASSIRU WALA TU'ASSIR..

Hamdallah petang yang ALLAH turunkan barakah keatasnya.. Hujan yang melimpahi bumi ya sangat indah pada petang ini.. Seperti bumi ini turut merasakan kesedihan yang meruntum didalam hati ku ini.. Sebenarnya saya teramat risau sangat.. Sebagai Mahasiswa Universiti Sains Islam Malaysia saya sangat risau.. Tahu kenapa?? Erm subjek2 disini diajar dalam Bahasa Arab.. Rujukan, kuliah dan tutorial semua dalam bahasa Arab.. Terdetik didalam hati ya ALLAH mampukah aku?? Memang tidak ada yang mustahil dengan usaha.. Yes I put my effort start from first day.. But I still feel it to hard.. Erm macam susah ja nak bawa subjek dalam Bahasa Arab dan Bahasa Inggeris ni.. Ya ALLAH thabbat qalbi ala ikhtiyari.. Entahlah rasa tak sedap hati ja study sini.. Kadang rasa macam tak mampu.. Tengok budak2 lain kami macam lebih kurang ja tapi dorng ni rileks jaa... Entahlah kenapa dengan aku kali ini ni.. Erm aku bukan tak boleh cuma mind set ketika ini sedang beku.. Kena di reset semula ni.. Erm Ya ALLAH bantulah aku dalam melakukan segalanya.. Entah nak gambarkan dengan macam mana perasaan aku ini tidak terungkap.. Apa yang pastinya aku sangat risau, sedih dan confius.. Semoga segala-galanya ALLAH akan permudahkan buat ku.. Ini untuk masa depan ku juga kelak.. AZLAN teruskan berusaha dengan lebih.. Ramai orang yang yakin engkau boleh melakukannya.. Kenapa engkau sendiri sukar untuk meyakinkan dirimu sendiri.. Tanam semangat dan azam yang baru.. Kuatkan tekad untuk berjaya dan menamatkan Ijazah anda.. Fikir untuk kedua orang tua dan ahli keluarga anda.. InsyaALLAH anda mampu melakukan segala-galanya dengan baik... PASYAK!!!

TERUSKAN BERUSAHA ANDA BOLEH MELAKUKANNYA... JANGAN BERPUTUS ASA YA AZLAN!!! ALLAHUMMA YASSIRU WALA TU'ASSIR..

No comments: