JellyPages.com

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

Thursday, January 5, 2012

HATIKU..

Hamdallah tahunbaru telah pun bermula.. Kesyukuran yang tidak terhingga aku panjatkan pada YANG ESA.. Tanpa nikmaynya pastinya aku kini tiada lagi dimuka bumi ini.. Hamdallah juga ketenangan aku dah mulai jumpa akhir-akhir ini..Erm masih tertanya-tanya lagi.. Apa aku perlu lakukan untuk masa depan aku ya?? Masih dalam dilema..InysaALLAHakhir tahun ini sambung Ijazah.. Tapi sebelum itu kena cari pengisian sedikit.. Erm entah la.. Mungkin aku mau kerjala kot dulu.. Mau pergi mengajardekat Sekolah Agama Rakyat.. Erm tapi aku macam mau ambil tawaran kursus singkat yang aku dapat itu..Bukan apa sebabnya kalau ambil itu boleh juga jumpa kawan baru, buat aktiviti-aktiviti bersama-sama.. Entahlah agak sangat pusing.. Tungu saja lah dimana langkah akan terhenti kelak.. Tak payah mau pusing-pusing kepala dok fikir ja..InsyaALLAH akan diberikan jalan itu oleh-NYA..Apa yangmampu hanya berdoa sahaja sekarang.. Usaha untuk memperbaiki diri.. Jangan banyak perkara yang dijadikan alasan.. Mulakan langkah untuk terus kehadapan.. InsyaALLAH juga untuk kesekian kalinya aku akan memikirkan diriku ini.. Sekarang adalah masa untuk aku fikir kehidupan ku pula.. Sudah-sudah lah mementingkan insan lain dalam hidup pada tahap yang terlalu tinggi.. InsyaALLAH u can do it AZLAN.. Berjuang untuk dirimu sendiri.. Yakin yang kau akan pergi jauh.. Engkau tidak memerlukan kawan yang boleh engkau jadikan sahabat.. Engkau hanya mahukannya sahaja.. Yakin dengan ketentuan yang ALLAH berikan..

Sunday, January 1, 2012

KENDURI CUKUR JAMBUL ANAK SAUDARA

Hamdallah hari ini ALLAH masih memberikan kesempatan buat aku untuk bercerita sedikit diruangan ini.. Hehehe sedikit perkongsian untuk mengkhabarkan perjalanan kehidupan aku diruangan bumi yang indah ini.. Hamdallah hari ini selesai juga kenduri yang dirancang-rancangkan.. Usai juga kenduri CUKUR JAMBUL anak saudara ana yang baru lahir tiga bulan lepas.. Ehehehe muda lagi dia ya.. Masih tak mengenali lagi dia bumi yang penuh permainan ini.. Erm penat tu agak penat sikit.. Sebab dari semalam pagi ana tolong dorang buat keja kan?? Hehehe terasa perbezaan antara kehidupan aku yang kecil dulu dan yang besar ini.. Kalau dulu setiap apa-apa event keluarga, aku hanya duduk sahaja tengok and tunggu makan.. Sekarang kena kerah tenaga sikit untuk bantu mereka.. Hamdallah kerja-kerja yang dilakukan ikhlas ilallah.. Erm rasa keseronokan jika kita dapat menghulurkan bantuan itu.. Erm tadi join juga majlis tu.. Masa nak gunting jambul anak saudara tu, ana pegang dia.. Terasa sebak pula nya.. Entah tengok anak saudara tu terus terfikir apala dia akan jadi satu hari nanti?? Baik ke atau buruk?? Aku sempat juga mohon semoga dia jadi benih yang baik.. AMINN.. Moga ALLAH mendengarkan nya.. Ya ALLAH jadikan dia antara abid-MU yang baik dalam menlaksanakan agama-MU.. Erm sedih rasanya tengok generasi baru.. Sedih sebab terfikir macam mana corak hidup yang mereka akan pilih?? Bagaimana mereka mengamalkan agama mereka?? Dan banyak lagi la.. Apa pun semoga generasi yang ada ini akan jadi generasi ULUL ALBAB.. AMINN..

NAK SHARE.. INI LAH GAMBAR ANAK SAUDARA ANA YANG CUKUR JAMBUL HARI INI TU :)
INI ANAK SAUDARA ANA.. MUHAMMAD FAKHRI ALZAM BIN MUHAMMAD SALLEH..
P/S : NASIHAT BUAT ANAK ABI, JAGA DIRIMU SEBAIK YANG MUNGKIN.. JADILAH ENGKAU SEBAIK-BAIK UMAT.. JADILAH SEORANG YANG SANGAT HEBAT DALAM BERAGAMA DAN BERILMU.. TAAT LA PADA PERINTAH ALLAH.. ABI SAYANG ALZAM :)..