JellyPages.com

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

Saturday, September 3, 2011

LATIHAN INDUSTRI @ PRAKTIKAL

Hamdallah di tengah hari ini ALLAH SWT berikan aku kesempatan untuk mencoretkan sedikit perkongsian hidupku diruangan ini.. Hehehe sebenarnya aku dalam dilema sekarang.. Hahaha bukan dilema cinta ka, angau ka dan sebagainya.. Sebenarnya aku tengah pusing pasal tempat praktikal aku.. Mana yang patut ya INDONESIA atau MALAYSIA?? Sememangnya negara sendiri itu adalah jauh lebih baik tapi untuk mendapatkan pengalaman baru itu ditempat orang adalah jauh lebih baik.. Tapi tempat praktikal yang bakal aku dihantar itu agak jauh aku rasa.. Dekat JAWA TENGAH.. Grrrr.. Seram and takut rasanya.. Tapi hamdallah juga ALLAH bantu aku dalam membuat keputusan untuk menentukan perjuangan terakhir aku dalam menempuhi lulusan diploma aku.. Hehehe.. InsyaALLAH dengan berkat doa dan bantuan ALLAH SWT, dia telah meringankan hati aku.. Dia memberikan aku jawapan yang tidak langsung.. Rakan-rakan blog sekalian, hari ini aku ingin berkongsi yang mana aku akan memilih INDONESIA sebagai tempat untuk aku praktikal kelak.. Hehehe sememangnya agak berat hati aku untuk membuat keputusan tersebut tetapi aku kena yakin dengan ketentuan ALLAH SWT.. Pelbagai perasaan yang aku rasakan sekarang.. Harapnya disana kelak akan banyak lah benda baru dan bermanfaat yang aku perolehi.. Ameen.. Hehehe semoga banyak kebaikan aku perolehi.. Sebenarnya aku rasa berat hati untuk ke sana sebab fikirkan rakan-rakan yang ada d bumi DAR AL-HIKMAH.. Sedih la pulak.. Mainly mau berpisah dengan sorang sahabat yang paling aku rapat disana tu kan?? Hehehe tapi betul juga kata sorang rakan aku tadi.. Kalau sebab orang kita rasa berat hati, akan sampai ke mana kan?? Tidak akan menjamin apa-apa dalam kehidupan.. Hehehe pergi INDONESIA itu pun bukan semua orang yang dapat.. Lagi-lagi tengah ada sponsor ini.. Hehehe apa lagi.. Aku harap, tepatlah pilihan dan keputusan aku untuk kali ini ni.. Semoga ALLAH memberikan aku sesuatu yang sangat bermanfaat disana kelak.. JAWA TENGAH, i'm coming :).. Selamat tinggal kawan-kawan ku di DAR AL-HIKMAH..

SELAMAT TINGGAL KAWAN KU..,

No comments: