JellyPages.com

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

Monday, June 13, 2011

SERONOKNYA JIKA KITA MEMPEROLEHI HADIAH YANG KITA SUKAI

Hamdallah ALLAH SWT beri juga kesempatan untuk berkongsi cerita hidup aku diruangan ini.. Hari ini aku rasa seronok sangat kerana dapat hadiah.. As usual la manusia ni kan suka akan pada benda atau material.. Hehehe yang palin seronok sangat aku dapat hadia buku daripada dua orang teman aku.. Hehehe best2.. Lain kali bagi lah hadiah buku lagi ye.. Hehehehe.. Mesti semua hairan kan napa aku excited gila dengan buku.. Aku ta'sub sangat dengan buku kerana dia lah selalu menjadi pendamping dalam kehidupan ku.. Ketika aku bosan, dia menemani ku.. Ketika aku gembira, dia tempat aku berkongsi.. Ketika aku sedih, dia tempat aku meluah.. Pendek kata segala-galanya adalah dengan dia.. Hehehehe.. Erm dalam kehidupan ini semua orang perlukan buku.. Yelah tak ada buku maka sukarlah untuk mendapatkan ilmu pengetahuan kan?? By the way thanks a lot for everyone yang bagi aku hadiah buku tu.. Erm nak kongsi juga buat antum semua buku yang ana dapat itu.. Hehehehe..

Ini buku yang pertama aku ingin kongsi.. Orang yang hadiahkan pada aku ni ana la ex-student kat tempat aku study.. Nama dia Kak Syafiah.. TQ ya Kak Sya.. Erm tenguk tajuk buku pun aku da rasa best.. Cuma baca tak semua lagi.. Tadi baru baca muqaddimah.. Hehehe aku paling suka sangat cerita yang berkaitan dengan sirah nabi ni.. Bagi aku sirah nabi ini adalah satu cerita motivasi yang penuh dengan pengajaran.. Pengajaran yang terkandung didalam nya patut diserap didalam kehidupan seharian kita maka barulah boleh berjaya di dunia dan di akhirat.. AMIN.. Aku rasa buku ni antara buku sirah nabi yang sangat unik.. Why?? Yelah biasanya kan buku sirah nabi ni hanya menceritakan berkaitan kelahiran, sahabat, rehlah hidup dan sebagainya.. Buku ni pula berkaitan dengan warkah-warkah nabi yang mengegar duniai.. First time dapat buku nie agak hairan bin ajaib juga tengok tajuknya.. Lepas belek-belek dan baca muqaddimah baru lah dapat lakaran cerita buku ini :)..

Ini pula buku yang kedua aku perolehi sebagai hadiah.. I think it is one of interesting book.. Kandungan doa-doa.. Tajuknya doa-doa untuk pelajar kan?? Kenapa agaknya perlu untuk pelajar?? Dalam menimba ilmu ni kita perlu mendapatkan keberkatan.. Maka dengan berdoa lah itu merupakan salah satu untuk mendapatkan keberkatan.. Seronok rasanya dapat buku doa-doa ni.. Untuk pengetahuan semua, inilah kali pertama dalam hidup aku memiliki satu buku yang memuatkan koleksi doa-doa yang terpilih.. Biasanya aku hanya membeli buku berkaitan dengan sirah, teori dan sebagainya.. Hehehehe.. Ucapan berbanyka terima kasih buat Abang Raihan kerana menghadiakan saya buku ini.. Entah agaknya dia mimpi apa bagi aku hadiah ni.. Hehehe but Thanks a lot ya.. Semua saya memperolehi banyak kebaikan daripada buku ini.. Juga dapat merubah diri ke arah yang lebih baik.. TERBAEEKK..

2 comments:

Syahaadah said...

salam...wah! bangga kkak..haha.. letak byk2 lg nama kkak.. =) pape pun, ia bt kka tringat ssorg yg bg kkak Quran sbg hdiah hri jadi..kini dia dh jdi milik org.. =( sedih2.. xpe, innallaha ma'ana.. kan?

Pencetus Generasi Gemilang said...

benar benar benar,..
alahai la mau promote nama ya...
heheheheh...
xpa sesuatu itu kalau jadi milik kita ALLAH akan berikan tapi kalau x, DIA kan jauhkan.. Yakin dengan janji-janji ALLAH :)