JellyPages.com

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

Wednesday, June 29, 2011

BAGAIMANA CARA YANG KITA RASAKAN SESEORANG ITU AMBIL BERAT TERHADAP KITA??

Hamdallah hari ini ALLAH SWT berikan aku kesempatan untuk berkongsi serba sedikit cerita kehidupan diruangan ini.. Esok hari jadi seorang roomate aku.. Then tetiba aku teringat dekat seorang kawan aku yang tengah menuntut di UMP sekarang ni.. Ops sebelum itu, sebenarnya hari ini aku ingin berkongsi berkaitan dengan BAGAIMANA CARA YANG KITA RASAKAN SESEORANG ITU AMBIL BERAT TERHADAP KITA?? Hehehehe nanti cerita punya cerita tapi tak teringat nak bagitahu antum semua main topic yang ana nak kongsi.. Ok2 kita sambung semula pada cerita yang diatas tadi mengenai roomate dan kawan aku yang study dekat UMP tu.. Iyalah roomate ana tu kan sambut birthday dia.. Mesti dapat hadiah, ucapan dan sebagainya lah.. Apa-apa yang bersesuaian :).. Bukan nak cerita sangat sal roomate ana itu.. Nak ceritanya pasal persoalan yang ana kemukakan sebentar tadi.. Kawanana yang study dekat UMP tu ada bagitahu yang dia menganggap seseorang yang ambil berat terhadap dirinya adalah insan-insan yang mengingati tarikh kelahirannya.. Disebabkan persoalan tu timbul dekat kepala otak ana, ana pun bertanya lah pada teman-teman ana yang lain yang ana rapat mengenai pendapat mereka.. Macam biasalah, otak manusia ini kan berbeza, cara berfikir pun berbeza so sememangnya jawapan yang diberikan juga berbeza.. Antara jawapan yang ana perolehi daripada soalan bagaimana cara yang kita rasakan seseorang itu mengambil berat ialah :

  1. seseorang yang ketika susah dan senang bersama kita.
  2. seseorang yang sentiasa mendengar masalah kita.
  3. seseorang yang sentiasa memberi respon ketika kita mengadu.
  4. seseorang yang sentiasa bertanya khabar dan sentiasa ambil tahu yang tidak melemaskan.. (hai ingatkan dalam air ja kita boleh lemas tapi dalam take know pun boleh lemas juga ya... pelik bin ajaib ).
  5. seseorang yang dalam apa-apa perkara pun tidak akan pernah lupakan kita.
Itulah antara jawapan-jawapan yang diberikan oleh lima orang teman-teman yang ana tanya.. Kalau tanya pendapat ana bagaimana cara seseorang itu ambil berat dengan kita, bagi ana bukanlah melalui birthday, khabaran dan sebagainya.. Bagi ana seseorang yang ambil berat itu adalah seseorang yang sentiasa mendoakan kebaikan buat diri kita dan seseorang yang mampu memberi semangat ketika kita rasa lemah dan mengucapkan tahniah jika kita beroleh kejayaan.. Erm rasanya itulah perkongsian yang ana ak share ngan antum semua.. Ok sekarang masa nak study.. Lain kali ana share lagi..

No comments: