JellyPages.com

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

Thursday, May 26, 2011

INDAH NYA CARA ALLAH MENGASIHI KITA


"AKU MINTA KEPADA ALLAH SETANGKAI BUNGA YANG SEGAR.. NAMUN, ALLAH BERIKAN AKU KAKTUS YANG BERDURI.. AKU MINTA KEPADA ALLAH KUPU-KUPU.. NAMUN ALLAH BERIKAN AKU ULAT BERBULU.. AKU SEDIH DAN KECEWA.. KEMUDIAN ALLAH JADIKAN KAKTUS ITU BERBUNGA INDAH SEKALI.. DAN ULAT ITUPUN MENJADI KUPU-KUPU YANG CANTIK.. ITULAH JALAN ALLAH.. INDAH PADA MASANYA.. ALLAH TIDAK MEMBERIKAN APA YANG KITA HARAPKAN TETAPI ALLAH MEMBERIKAN APA YANG KITA PERLUKAN.. KADANGKALA KITA SEDIH, KECEWA, HAMPA, TERLUKA DAN SEBAGAINYA.. TAPI JAUH DISEGALANYA ALLAH SEDANG MERANCANG YANG TERBAIK UNTUK DIRI KITA.."

ITULAH KASIH ALLAH INDAH PADA SAAT NYA..
SUBHANALLAH..

No comments: