JellyPages.com

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

"Hidup Memerlukan Seribu Pengorbanan"

Saturday, March 12, 2011

OH KEHIDUPAN

Hamdallah ALLAH SWT masih lagi memberikan kekuatan untuk aku mencoretkan cerita kehidupan di ruangan ini.. Kehidupan ini memang adil.. ALLAH SWT mengurniakan sesuatu kepada hambanya apa yang diperlukan bukan apa yang di inginkan.. Nescaya kalau diberikan apa yang di inginkan alamat hancurlah dunia ini DAN MANUSIA TIDAK TAHU UNTUK BERUSAHA.. Rezeki setiap orang itu juga berbeza-beza mengikut apa yang telah ditetapakn oleh ALLAH SWT.. So maksudnya tidak ada lagi lah keluhan terhadap rezeki yang di berikan.. Kalau baik ya ALHAMDULILLAH.. Tapi kalau kurang baik mungkin itu yang terbaik dalam kehidupan kita.. Tapi masyarakat kini?? Waduh asyik merungut dengan rezeki yang di berikan.. Tidak cukup lah, kurang la n macam2 lagi.. Termasuk lah diri penulis ini.. Kita kena bersyukur terhadap tapak yang telah kita berpijak.. Sometimes kita akan cemburu pada apa yang orang lain ada.. Hurm kawan-kawan sekarang sudah ramai yang ingin memulakan langkah untuk berpijak ke tahap Ijazah.. InsyaALLAH aku pula satu hari nanti.. Ya ALLAH permudahkan langkah dan perjalananku.. Berkati setiap jejak ku menuju ilmu yang bermanfaat.. Biar lambat asal selamat.. Pensyarah selalu ingatkan yang kita perlu berpijak dan melangkah mengikut tahap kemampuan kita.. Persoalannya di sini, salah kah langkahku mengambil keputusan ketika hendak mengambil diploma dan tidak mampu kah aku mengambil selain diploma?? Mungkin jawapan ada pada diri sendiri.. Ya mungkin tidak salah.. Mungkin rezeki ku telah ditetapakan untuk mengambil kelulusan diploma bukan STPM, asasi dan sebagainya.. Persoalan nya bukan kerana mampu mahupun tidak.. Sebab lau tak mampu memang tak nak la study sudah kan.. Tapi keinginan aku study ni tinggi macam gunung Everest.. Hahahaha.. Persoalannya di sini hanya soal rezeki.. Rezeki ku telah ditetapkan untuk mengambil diploma.. By the way, arrange your step u will reach to your destination.. Kena yakin dengan bantuan dan rezeki yang ALLAH SWT tetapakan.. Itulah yang terbaik dalam kehidupan kita.. Ya ALLAH berikan aku langkah yang indah dalam kehidupan ku.. This year i will get finish my diploma.. Apa pula langkah perjalanan kehidupan ku?? Perancangan tahun depan macam mahu ambil STAM pula.. Cuma nya aku ini makin tua bukan makin muda.. Hehehehe best nya hidup kalau umur tak meningkat2.. Kalau menurun tu mustahil pula kan.. Ehehehehe.. Ye lah dalam masa terdekat nak juga aku bagi rasa orang tua aku dengan gaji aku.. Aku bawa mereka bercuti ke, umrah n etc la.. Mereka pun bukan makin muda tapi makin tua.. Nak juga bagi mereka lihat kejayaan yang akan aku galas.. Kekekeke... Berjaya ke nanti?? InsyaALLAH kena yankin.. ALLAH akan bantu tu.. So sekarang kena usaha dan doa.. ALLAH akan bantu.. SHOW ME THE WAY YA ALLAH:).. Apa pun ALHAMDULILLAH ala kullu hal..

No comments: